
ajinca.net 29/11/2024 - 16:14:12 | ![]() ![]() |

Inca acull una jornada sobre violència filioparental amb experts de referència nacional
El Centre Bit d’Inca ha acollit avui una jornada sobre la violència filioparental, organitzada per l’Ajuntament d’Inca. Aquesta trobada ha reunit a ponents de reconegut prestigi en l’àmbit jurídic, social i educatiu per analitzar i debatre sobre aquesta problemàtica.
Així doncs, la regidora de Benestar Social i Salut, Maria Antònia Pons, i el Dr. Alfredo Abadías Selma, president de la Sociedad Española para el Estudio de la Violencia Filio-Parental (SEVIFIP) han estat el responsable de donar el sus a les jornades. Posteriorment, el psiquiatre i psicoterapeuta Roberto Pereira ha estat el responsable de fer la ponència inaugural i ha parlat sobre l’evolució d’aquest fenomen a Espanya.
«Des de l’Ajuntament d’Inca estam fermament compromesos amb el benestar de les famílies i amb el suport als professionals que treballen cada dia per acompanyar-les. És per això que iniciatives com aquesta són fonamentals. Ens permeten unir esforços i construir xarxes de col·laboració que són imprescindibles per fer front a reptes tan complexos. La lluita contra la violència filioparental és una responsabilitat col·lectiva, i només amb el nostre compromís i col·laboració podrem aconseguir un canvi real i efectiu», ha destacat Pons.
El programa ha inclòs taules rodones i conferències marc que han abordat qüestions clau com les implicacions legals, els recursos especialitzats disponibles a les Illes Balears i els mecanismes de detecció amb experts de referència nacional com Roberto Pereira Tercero, José Díaz Cappa o Daniel Ortega. D’aquesta manera, els assistents a aquesta trobada han tengut l’oportunitat d’explorar les causes, les dinàmiques, les estratègies de prevenció i els recursos disponibles de la mà d'experts en psicologia, educació, forces i cossos de seguretat i justícia.
Més de 100 professionals dels àmbits de l'educació, la justícia i la salut han omplert la sala de conferències per participar d’aquestes jornades sobre Violència Filioparental, fenomen creixent que requereix una resposta multidisciplinària i coordinada. De forma paral·lela, totes aquelles persones que es varen quedar sense plaça i no han pogut assistir han pogut seguir les ponències per streaming a través del canal de YouTube de l’Ajuntament.


- Una historia que debe investigarse: Sobre las aguas de lluvias de la carretera de Porto Cristo a Son Servera, porque había unos agujeros que salían a unas cuevas y al estar sucios y cegados provocan las inundaciones
- VOX LLEVA AL PLENO LA REPROBACIÓN DE FRANCINA ARMENGOL POR INJERENCIA GRAVE EN LAS COMPETENCIAS DEL CONSELL DE MALLORCA
- El Consell de Mallorca inaugura las fiestas de Navidad en La Misericòrdia
- El Consell de Mallorca refuerza el control del cangrejo azul para combatir la proliferación de esta especie invasora
- TIRME Y DEIXALLES LANZAN UNA HERRAMIENTA PIONERA PARA VISIBILIZAR EL IMPACTO SOCIAL DEL RECICLAJE EN MALLORCA
- Un club que aprendió a desafiar lo imposible
- Con motivo de la celebración del Día Internacional de los Derechos Humanos, Amnistía Internacional Islas Baleares ha organizado diversos actos en Palma, y Calvia
- Concierto de Navidad de la Banda Municipal de Música de Manacor en el Auditorio el domingo 14 de diciembre a las 12:00 horas. Un espectáculo para toda la familia que nos hará volar
- Éxito Internacional: El libro infantil “Bellita y Peter, dos mariposas monarca” del escritor manacorí Vicente Castro i Álvaro ha dado el salto al mercado estadounidense (EEUU)
- Miquel Gelabert Pastor, més conegut com en Miquel de can March, es cuiner, va presentar al mateix restaurant, el llibre “DE PINYOL VERMELL, Cent anys de cuina a can March”












































