
ajsantanyi.net 16/06/2025 - 18:58:33 | ![]() ![]() |

El Centre d’Estades Diürnes de Cala d’Or obrirà les portes al juliol amb les primeres places concertades
Avui dematí ha tengut lloc la visita institucional al nou Centre d’Estades Diürnes de Cala d’Or, a càrrec de la batlessa de Santanyí, Maria Pons, el president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, la directora general d’Atenció a la Dependència del Govern de les Illes Balears, Maria Castro, i el director del Consorci de Recursos Sociosanitaris, Alejandro Mora. Membres de l’equip de govern municipal tampoc s’han volgut perdre l’oportunitat per conèixer aquest nou equipament, tan esperat al terme.
El centre, ubicat al carrer Molins, 6, obrirà les portes d’aquí poques setmanes, previsiblement el dia 7 de juliol, amb el primer grup de persones usuàries: 10 places concertades a través del conveni signat entre l’Ajuntament de Santanyí i el Govern de les Illes Balears. Aquest conveni suposa una fita per al municipi, que feia anys que esperava posar en funcionament aquest servei destinat a persones grans en situació de dependència.
La batlessa Maria Pons ha volgut destacar l’esforç que ha suposat fer realitat aquest projecte: “És un dia important per al municipi de Santanyí i, en especial, per a Cala d’Or. Aquest centre es començà a gestar l’any 2018, quan l’Ajuntament va cedir el solar al Govern. Però han estat necessaris anys de feina i insistència per aconseguir que, finalment, pugui obrir les portes. Estam molt orgullosos d’haver arribat fins aquí. Donar resposta a les necessitats de les persones grans i les seves famílies era una prioritat”.
El centre ha estat construït amb finançament compartit entre el Govern de les Illes Balears i l’Ajuntament de Santanyí, que n’ha impulsat la posada en marxa amb l’adjudicació recent de la gestió del servei a una entitat especialitzada, per tal de garantir-ne la qualitat i l’atenció integral.
Segons el conveni amb el Govern, les places concertades s’aniran ampliant progressivament a mesura que el centre vagi funcionant a ple rendiment. Durant la visita institucional, també s’ha pogut conèixer l’equip de professionals que atendrà les persones usuàries, així com les instal·lacions modernes i adaptades que permetran oferir serveis d’atenció personalitzada, estimulació cognitiva i suport a les famílies cuidadores.
Amb aquesta nova infraestructura, l’Ajuntament de Santanyí fa una passa endavant per millorar els serveis socials i sociosanitaris del municipi, especialment en un nucli amb una població com la de Cala d’Or.


- La IX Rafa Nadal Academy Urban Race destinará sus beneficios a ELA Balears. El próximo 26 de diciembre se celebrará en Manacor. Habrá 2 distancias para adultos: 6 km y 11 km
- Autorizada la 2ª fase del proyecto de ampliación del IES Damià Huguet, en Campos, supondrá una mejora significativa en las instalaciones, nuevas aulas, laboratorio y espacios polivalentes
- Felanitx presenta un pioner Pla de dinamització del comerç i el producte local del municipi i generar una relació més estreta entre la cultura i ciutadania, crear un segell propi
- El Voleibol Manacor de Superliga viaja directo desde Europa para retar a Guaguas, afronta, este sábado 22 de noviembre, uno de los partidos más exigentes de la temporada
- VOX recuerda al Equipo de Gobierno de Manacor “que deben actuar con neutralidad y respeto a todas las sensibilidades, no como una sucursal ideológica de MÉS-ERC y sus socios”
- Els dies 21 i 22 de novembre el Teatre Principal d’Inca acollirà una nova edició de les Jornades d’Estudis Locals, que enguany arriben a la seva vint-i-sisena edició
- El Consell d’Infants de Manacor reivindica els drets dels infants de Gaza i Palestina amb un manifest emotiu i contundent. 600 alumnes de 5è de Primària de tots els centres
- Los Bomberos de Mallorca alertan de un aumento del riesgo de incendios en los hogares coincidiendo con la llegada del aire ártico y la brusca bajada de temperaturas
- La Orquesta Sinfónica Illes Balears ofrece concierto de cámara con un quinteto de viento metal en Montuïri. Giovanni Gabrieli, Claude Debussy, Leonard Bernstein, Ennio Morricone, 22 de noviembre a las 19h
- El PP señala que “Armengol y el PSIB fueron el caballo de Troya con el que Cerdán, Ábalos, Koldo y Aldama entraron a saquear Balears”









































