
amesperuza 12/07/2025 - 20:12:58 | ![]() ![]() |

Nova Editorial Moll i Institució Francesc de Borja Moll expressen el seu condol per la mort de Xesc Moll, ànima del segell creat pel seu pare fa noranta anys
Nova Editorial Moll i la Institució Francesc de Borja Moll volen expressar el seu condol per la mort de Francesc Moll i Marquès, ‘Xesc’ Moll, qui va ser continuador de la feina excepcional encetada pel seu pare, Francesc de Borja Moll, i ànima del segell editorial fundat per aquest fa més de 90 anys, el 1934, continuada fins als nostres dies tant per la Institució Moll com per Nova Editorial Moll.
Xesc Moll va ser gerent de l’editorial Moll des del 1967 fins al seu tancament, el 2015, arran de les dificultats econòmiques que sacsejaren la producció cultural en aquells anys, mantenint encesa la llum del seu pare, tot i les dificultats de tota casta, en favor de la cultura en llengua catalana. Va fer possible, així mateix, gràcies a la seva col·laboració incondicional des del primer moment, la represa de l’històric segell, ara com a Nova Editorial Moll, gràcies a la associació cultural que porta el nom del seu pare.
Nascut a Palma el 1937, Francesc Moll i Marquès, llicenciat en Ciències Econòmiques, fou també un activista incansable en favor de la llengua catalana, del patrimoni històric i del Medi Ambient, essent fundador i president del Grup Balear d’Ornitologia i Defensa de la Naturalesa (GOB). Nova Editorial Moll i Institució Francesc de Borja Moll expressen el seu suport i afecte a la seva família per la pèrdua de qui ha estat referent imprescindible de la cultura en llengua catalana al llarg de mig segle.


- El Voleibol Manacor de Superliga viaja directo desde Europa para retar a Guaguas, afronta, este sábado 22 de noviembre, uno de los partidos más exigentes de la temporada
- VOX recuerda al Equipo de Gobierno de Manacor “que deben actuar con neutralidad y respeto a todas las sensibilidades, no como una sucursal ideológica de MÉS-ERC y sus socios”
- Los Bomberos de Mallorca alertan de un aumento del riesgo de incendios en los hogares coincidiendo con la llegada del aire ártico y la brusca bajada de temperaturas
- La Orquesta Sinfónica Illes Balears ofrece concierto de cámara con un quinteto de viento metal en Montuïri. Giovanni Gabrieli, Claude Debussy, Leonard Bernstein, Ennio Morricone, 22 de noviembre a las 19h
- El PP señala que “Armengol y el PSIB fueron el caballo de Troya con el que Cerdán, Ábalos, Koldo y Aldama entraron a saquear Balears”
- Excursió pels voltants de Randa: tres monestirs i puig de Son Reus
- Projecte Jove celebra su XXII Cena de Gala Benéfica
- El IMAS incrementa hasta los 100 millones de euros el presupuesto para reforzar la red de residencias de personas mayores de Mallorca
- La Mancomunitat del Pla celebra amb èxit la I Jornada de Dones Rurals a Petra. L’esdeveniment va reunir 50 persones, confirmant l’interès creixent per generar espais de visibilització i empoderament
- Manacor: A partir d’avui, la nostra Policia Local compta amb un nou espai a les xarxes per informar, acompanyar i estar més a prop de la ciutadania, a Facebook i a Instagram!









































