
festivalsillo 11/09/2025 - 20:18:16 | ![]() ![]() |

“¿Quién matará a Mesalina?” es coestrena al Teatre de Santanyí amb Lara Martorell, Pepa Charro “La Terremoto de Alcorcón”, Àlvar Triay i Jeroni Obrador en escena.
La crítica ha dit:
“Funciona d’una manera impecable” “Una pletòrica Lara Martorell, llança sentències com sagetes a un públic que no surt de la seva sorpresa.” Toni Morales (Col·laborador habitual Primer Acte).
Una coestrena absoluta al centenari del Teatre Principal de Santanyí, gràcies a la col·laboració de la regidoria de cultura, i dins del 12 Festival S’Illo que fusiona patrimoni, art i un repartiment de luxe encapçalat per Lara Martorell, amb direcció i text original de Jeroni Obrador sobre Oscar Wilde.
Un Club Limbo gòtic-pop, hologrames, humor negre i estètica de còmic obscur per decidir si l’emperadriu Mesalina aconsegueix, per fi, el seu visat al cel.
Aquest cap de setmana, el Teatre Principal de Santanyí, que enguany fa 100 anys, joia arquitectònica del poble, acollirà la coestrena absoluta de ¿Quién matará a Mesalina? O las femme fatale merecen ir al cielo, versió lliure i original de Jeroni Obrador amb textos d’Oscar Wilde. El públic assistirà així a una funció dins del marc del Festival S’Illo, un espectacle únic en què el mite, història i humor negre es donen la mà en un univers visual que, més d'una ocasió, recorda a les comèdies gòtiques de Tim Burton o a l’esperit irreverent de La família Addams. Més de 600 espectadors es van posar drets al Castell de Bellver per dedicar una ovació tancada de més de deu minuts el dia de l’estrena, una fita en la història recent del cicle.
La prestigiosa actriu mallorquina Lara Martorell, reconeguda pel seu treball a La Veneno de Los Javis i a Servir y Proteger, va brillar com a Salomé, carismàtica presentadora del late night show que té lloc al Club Limbo. Aquest bar, situat a mitjan camí entre cel i infern, és un espai carregat de picades d'ullet visuals i obscurs, on Salomé combina humor afilat, ironia i força dramàtica per conduir una trama que romp amb segles de misogínia en els textos clàssics.
Després d'aconseguir un peculiar “visat catòlic” per la seva amiga l’emperadriu Mesalina, Salomé s'enfronta a una missió retorçada per aquesta nit: aconseguir que la seva ànima, condemnada durant mil·lennis , sigui enviada al cel. En aquesta tasca no està sola: el públic, convertit en un personatge col·lectiu i unànime, pot intervenir i ajudar a decidir el destí final de la protagonista convidada.
Acompanyant-la en viu, el propi Jeroni Obrador assumeix el paper de regidor del reality show, actuant com a còmplice del públic i detonant de les situacions més absurdes. En el plànol audiovisual, la multipremiada actriu Pepa Charro “La Terremoto de Alcorcón” – rostre habitual del panorama nacional per pel·lícules de Pedro Almodóvar o Agustí Villaronga- interpreta a una Mesalina atrapada en un limbe burocràtic celestial, mentre Àlvar Triay dóna vida a un Jokanaán que combina carisma i mordacitat, ambdues en videoescena i holograma.
La posada en escena de Karla Kracht, artista internacional reconeguda, destaca per la seva minuciositat i creativitat; un univers escènic propi, entre el gòtic i el pop, on cada detall reforça la sensació d’estar en un espectacle irrepetible. Tecnologia d'avantguarda, estètica de còmic obscur i l'entorn monumental de Bellver es van unir en una experiència que va atrapar tant al públic més clàssic com al més fan de la cultura alternativa.
Després d’aquest èxit, al que van assistir programadors internacionals: l’obra confirma la seva participació al Festival Santiago Off de Chile, el més prestigiós del país, on inaugurarà la seva gira llatinoamericana al gener 2026. Però abans, podrà veure’s aquesta coestrena al Teatre Principal de Santanyí (12 i 13 de setembre de 2025) dins del Festival S’Illo.
Venda d’entrades online i a taquilla.


- CCOO DENUNCIA LA SITUACION INSOSTENIBLE QUE VIVEN A DIARIO LOS TRABAJADORES DEL TRANSPORTE REGULAR (TIB)
- NUEVA FORMACIÓN GRATUITA EN TRANSFORMACIÓN DIGITAL E INTELIGENCIA ARTIFICIAL PARA AUTÓNOMOS Y PYME
- El Pi exigeix que les Illes Balears s’acullin a la condonació del deute públic
- La capital del Raiguer impulsa su oferta gastronómica y comercial con la primera edición de "Tastam Inca: Jornadas Gastronómicas del comercio y el producto local"
- Una nova edició que referma la voluntat de continuar acostant la cultura d’arrel, la música, el cant i el ball a la gent. Felanitx acollirà l’11 i 12 d’octubre el 2n Festival Folk
- Mateu Suñer (Govern), ha visitat el CEIP Punta de n'Amer de Sa Coma acompanyat pel batle de Sant Llorenç des Cardassar, Jaume Soler i diversos regidors de l'equip de govern
- 400 personas con discapacidad reciben ayudas económicas del Consell de Mallorca por un valor de más de 415.000 €, cubrir gastos en material técnico, tratamientos sociosanitarios y servicios
- VOX Manacor: Acusa al equipo de gobierno de MÉS de dejación de funciones y de una hipocresía política repugnante, a raíz del descubrimiento de 11 chabolas insalubres en el Hipódromo
- Cosas que sorprenden en el municipio de Manacor: Tengan ustedes cuidado con las Redes Sociales, allí se dan cita verdaderos ejércitos que trabajan para manipular a la opinión pública
- Se han aprobado el adjudicatario provisional de las nuevas Farmacias de Porto Cristo, Artà, Cala Lliteras, Pina, Cala Millor, Cala Rajada, Calonge, Santa Margarita, Son Servera, etc