
ajsantanyi.net 24/06/2026 - 16:38:03 | ![]() ![]() |

Cala Figuera es prepara per celebrar les Festes de la Mare de Déu del Carme 2026
El nucli de Cala Figuera ja ho té tot a punt per viure, un any més, les tradicionals Festes de la Mare de Déu del Carme, una de les celebracions més arrelades i estimades del municipi de Santanyí. Els actes començaran aquest cap de setmana i s’allargaran fins al dijous 16 de juliol, festivitat de la patrona dels mariners.
El programa inclou propostes per a tots els públics i combina activitats culturals, infantils, musicals i gastronòmiques, que ompliran de vida el moll de Cala Figuera. Entre els moments més destacats hi haurà la tradicional rompuda d’olles, les grans verbenes i l'emotiva processó marinera.
Un programa per gaudir en família
Les festes arrancaran fort aquest dissabte 4 de juliol al Caló d'en Busques amb el III concert del XIV Festival Internacional de Música Vila de Santanyí, a càrrec del Cor de la Generalitat Valenciana. L'endemà diumenge, 5 de juliol, l'Esplanada del Moll acollirà el concert de la Banda Municipal de Música de Santanyí.
La programació continuarà el dimecres 8 de juliol amb un tast de cervesa mallorquina i vins Son Alegre amb l'actuació d'Aina and the Pure Souls & The Family Band. El dijous 9 serà el torn del tradicional sopar a la fresca amb llom amb tumbet i l’actuació dels Autèntics Valencians, seguit el divendres 10 de la Verbena Jove amb Mystart, DJ Tereg i DJ Paller.
El dissabte 11 de juliol serà una jornada intensa, que començarà de bon matí amb la neteja del fons i litoral marí, i continuarà a la nit amb la Gran Verbena a càrrec de l'Orquestra Acuarius, el grup Valnou i la festa Cala Figuera Olé. El diumenge 12 es viurà la tradicional rompuda d’olles i l'Horabauxa infantil, tancant el dia amb la ballada popular amb Xicalènia i Da-li Cebes. La setmana es completarà amb cinema a la fresca amb Mamma Mia el dilluns 13, un concert íntim de flauta i piano al Mirador el dimarts 14 i la gran revetla de dimecres 15 amb el grup Eva i la gira d'aniversari de Tomeu Penya i Géminis.
El dia gran: la Mare de Déu del Carme
Dijous 16 de juliol, festivitat de la Mare de Déu del Carme, es farà la missa solemne i, en acabar, es durà a terme la processó fins al moll, on s’embarcarà la imatge de la patrona per fer la tradicional processó marinera de barques engalanades, un dels moments més emotius de les festes. A la nit, tindrà lloc l'espectacle La Movida, el musical!, es lliuraran els premis a les embarcacions més ben decorades i es tancaran les celebracions amb un animat fi de festa.
La batlessa de Santanyí, Maria Pons, ha volgut convidar tots els veïnats i visitants a participar-hi: “Les Festes de la Mare de Déu del Carme són un dels moments més esperats de l’estiu a Cala Figuera, una celebració que conjuga tradició i diversió. Anim a tothom a gaudir-ne i a fer pinya per mantenir viu aquest esperit tan nostre”.
Tota la informació detallada del programa es pot consultar a la pàgina web de l’Ajuntament de Santanyí: www.ajsantanyi.net. Com a tancament final, cal recordar que els dies 22 i 23 d'agost es durà a terme la XXVI Trobada de Pintores i Pintors "Una cala, cent mirades".


- 3 inspecciones en establecimientos de hostelería de Manacor para prevenir la explotación laboral y comprobar la situación de los trabajadores, 3 empleados sin estar de alta, sanción de 9.000 €, había droga y dinero en efectivo
- El sábado 26 (plaza Rector Rubí a las 20h) y el domingo 27 (en el Auditorio a las 19h) sigue el Festival de Jazz en Manacor. Con una calidad y un nivel artístico que hace que resulte difícil mirar hacia otro lado
- VOX en Manacor denuncia la nefasta gestión del alcalde separatista, Miquel Oliver (MÉS-Esquerra), y del concejal responsable de Policía Local, Sebastià Llodrà, ante la falta de efectivos policiales
- L'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar ha rebut 5.585.912 € en subvencions provinents de l'Impost de Turisme Sostenible, destinades a impulsar tres projectes clau per al municipi
- L’Ajuntament d’Inca celebra aquest cap de setmana les tradicionals festes de la barriada inquera de So Na Monda, són les penúltimes d’aquest estiu i una nova oportunitat per sortir al carrer
- El presidente Galmés reclama a Pedro Sánchez medidas urgentes en la próxima reunión de alto nivel entre España y Argelia para frenar la crisis migratoria, Mallorca está colapsada
- Los instaladores técnicos de PIMEM piden al Govern una planificación a medio y a largo plazo para acondicionar todos los centros educativos públicos de las islas
- I Jornada El futur de l'Olivar a les Illes Balears
- Jaume Mut: “El PP de Manacor denuncia que Oliver prefiere pagar horas extra a los policías municipales con el dinero de los manacorines antes que pedir refuerzos al Govern de Marga Prohens”
- El Hospital de Manacor sigue con el traslado progresivo de las consultas externas al edificio ambulatorio nuevo. Los pacientes con cita deben consultar el tique de la máquina para confirmar el edificio












































