
cpermallorca 13/03/2026 - 14:56:53 | ![]() ![]() |
Coalició PER MALLORCA denuncia la "deriva fanàtica" de VOX en comparar el jovent mallorquí amb el terrorisme d'ETA
Coalició PER MALLORCA ha expressat avui la seva indignació i el rebuig absolut cap a les manifestacions del portaveu adjunt de VOX al Consell de Mallorca, David Gil, durant la sessió plenària. La formació considera "intolerable" que s'hagi comparat l'activitat de l'entitat Joves de Mallorca per la Llengua amb el terrorisme, així com l'ús partidista de la imatge de víctimes de la banda armada.
El representant de VOX ha criminalitzat una trajectòria de trenta anys de civisme i cultura que compta amb zero víctimes i zero incidents, contraposant de forma perversa la convivència de l'Acampallengua amb la barbàrie d’ETA, mentre silencia i blanqueja la violència d’arrel feixista i neonazi que ha assassinat desenes de ciutadans a l'Estat des de l’inici de la Transició. El conseller Antoni Salas, ha replicat amb duresa per defensar l'honorabilitat de l'associacionisme juvenil i de les famílies que hi participen.
Antoni Salas ha manifestat, visiblement indignat: «La meva filla no és cap terrorista. Vostè ha fet una comparació com si una associació de joves amb un caràcter festiu fóra una banda terrorista. Té la poca vergonya de mostrar la imatge d'una família assassinada per finalitats partidistes; té permís de la família per emprar la seva imatge?».
Salas ha retret a Gil la seva "baixesa moral" i ha demanat respecte per a una entitat que treballa per la cohesió social a través de la llengua de Mallorca: «Vostè ha comparat una associació de joves que fan un acte lúdic, que conviden a tothom, amb la banda terrorista ETA. A mi em cauria la cara de vergonya. La veritat és que no és digne de seure on seu».
Coalició PER MALLORCA referma el seu compromís amb una Mallorca, integradora i lliure de discursos d'odi que només cerquen la fractura social. Per a la formació, “la joventut que s'estima la seva terra i la seva llengua no és una amenaça, sinó l'actiu més important per construir el futur de l'illa”.
Salas ha reivindicat el dret del jovent mallorquí a manifestar-se i organitzar-se sense ser objecte de difamacions ni criminalitzacions des de les institucions. Un partit com VOX, que titula la Guerra Civil, com “la última cruzada de liberación” no pot dirigir la casa de tots els mallorquins, emplaçant al Partido Popular que deixi de ser hostatge d’un grup que té el delicte d’odi com a ADN de la seva trajectòria política.


- L’Ajuntament d’Inca celebra avui, 23 d’abril, el Dia de Sant Jordi amb la tradicional Festa del Llibre, una jornada organitzada amb l’objectiu de fomentar la lectura i apropar la literatura
- Aprobación inicial e información pública del Proyecto de pavimentación de viales existentes en el extraradio de Felanitx y Cas Concos. El presupuesto de ejecución asciende a la cantidad de 319.873 €
- El Consell presenta las obras editadas de los Premios Mallorca de Creación Literaria 2025. La institución da a conocer, a las puertas de Sant Jordi, las publicaciones y autores
- Las asociaciones de CAEB firman un convenio para compartir proyectos regenerativos y de promoción del producto local
- VOX REGISTRA EN EL PARLAMENTO UNA PNL PARA QUE LOS ESPAÑOLES TENGAN PREFERENCIA EN AYUDAS SOCIALES, VIVIENDA Y SANIDAD
- VOX DENUNCIA QUE EL PP PARTICIPE EN EL ACTO DE LA IZQUIERDA PARA CELEBRAR 40 AÑOS DE DISCRIMINACIÓN LINGÜÍSTICA
- ANPE RECLAMA FINANCIACIÓN ESTATAL PARA APLICAR LA REDUCCIÓN DE RATIOS Y HORAS LECTIVAS
- Manacor acollirà la tercera edició de la Setmana de la Dansa a partir d'aquest dissabte dia 25 i fins el primer de maig, espectacles, tallers, projeccions i accions a peu de carrer
- Vuelve «Acampaesport estiu!» del Consell de Mallorca: un campus por el que pasarán más de 1.500 participantes
- Maria del Mar Bonet presenta “S’aigo no”el segon single avançament del nou disc “L’aigua n o cansa”











































