
fonsmallorqui.org 20/03/2026 - 17:43:59 | ![]() ![]() |

El Fons Mallorquí i el Consell de Mallorca posen el focus en el paper de les dones en la cooperació internacional
La jornada «Cooperació amb mirada de dona» ha reunit a La Misericòrdia veus expertes per reflexionar sobre lideratges i transformació social
El Fons Mallorquí de Solidaritat i Cooperació i el Consell de Mallorca han celebrat aquest dijous a La Misericòrdia la taula rodona «Cooperació amb mirada de dona», un espai de reflexió sobre el paper de les dones en la cooperació municipalista i internacional. L’acte ha comptat amb la participació de la gerent de Pa i Mel a Burkina Faso, Ada Siquier; la coordinadora del Fons Mallorquí fins al 2025, Antònia Rosselló, i la directora tècnica de l’ONDG Tasni a Senegal, Nuria Moreno Jurado. Ha moderat la conversa la directora insular de Famílies, Ana Ferriol.
Durant la jornada s’ha posat en relleu la necessitat d’incorporar la perspectiva de gènere en les polítiques de cooperació, així com el paper clau de les dones en els processos de desenvolupament i transformació social, tant des del lideratge comunitari com des de les institucions. Les ponents han compartit experiències des de diferents contextos —de Centreamèrica a l’Àfrica subsahariana— posant en valor el paper de les dones com a agents de canvi.
La presidenta del Fons Mallorquí i batlessa de Bunyola, Maria Antònia Serralta, ha destacat que “xerrar de cooperació amb mirada de dona és parlar de desigualtats, però també de lideratges, experiències i processos de transformació”. A més, ha remarcat que aquesta perspectiva “s’ha d’incorporar de manera transversal per impulsar canvis reals”, ja que des del Fons, ha incidit, “volem continuar impulsant una cooperació més justa i més igualitària, connectada amb les realitats de les persones”.
Per la seva banda, el conseller de Presidència i vicepresident del Fons Mallorquí, Toni Fuster, ha assenyalat que “aquesta jornada permet visibilitzar el paper de les dones en els projectes de cooperació i conèixer, de primera mà, les seves experiències en diferents contextos”. Fuster també ha destacat que “incorporar aquesta mirada contribueix a enriquir les polítiques de cooperació municipalista i a adaptar millor les actuacions a les realitats de cada territori”.
Reconeixement a la trajectòria d’Antònia Rosselló
En el marc de la jornada, el Fons Mallorquí ha volgut reconèixer la trajectòria d’Antònia Rosselló, vinculada a l’entitat durant 27 anys i que ha estat una de les figures clau en el seu desenvolupament. En aquest sentit, el conseller de Presidència, Toni Fuster, ha destacat la seva contribució al creixement i consolidació del Fons. Rosselló es va incorporar al Fons l’any 1998 i, al llarg de quasi tres dècades, ha contribuït a impulsar projectes, programes i aliances amb ajuntaments, entitats socials i comunitats del Sud Global, ajudant a consolidar el Fons Mallorquí com una eina col·lectiva dels municipis per a la cooperació internacional.
L’acte ha finalitzat amb una actuació musical com a mostra d’agraïment per la seva dedicació i compromís. La jornada ha comptat amb el finançament de PLATFORMA i de la Unió Europea.


- Las asociaciones de CAEB firman un convenio para compartir proyectos regenerativos y de promoción del producto local
- VOX REGISTRA EN EL PARLAMENTO UNA PNL PARA QUE LOS ESPAÑOLES TENGAN PREFERENCIA EN AYUDAS SOCIALES, VIVIENDA Y SANIDAD
- VOX DENUNCIA QUE EL PP PARTICIPE EN EL ACTO DE LA IZQUIERDA PARA CELEBRAR 40 AÑOS DE DISCRIMINACIÓN LINGÜÍSTICA
- ANPE RECLAMA FINANCIACIÓN ESTATAL PARA APLICAR LA REDUCCIÓN DE RATIOS Y HORAS LECTIVAS
- Manacor acollirà la tercera edició de la Setmana de la Dansa a partir d'aquest dissabte dia 25 i fins el primer de maig, espectacles, tallers, projeccions i accions a peu de carrer
- Vuelve «Acampaesport estiu!» del Consell de Mallorca: un campus por el que pasarán más de 1.500 participantes
- Maria del Mar Bonet presenta “S’aigo no”el segon single avançament del nou disc “L’aigua n o cansa”
- El casco urbano de Son Carrió aumenta un 40% su capacidad de drenaje, gracias a las obras ejecutadas entre el Ayuntamiento de Sant Llorenç y el Consell de Mallorca, 161.000 euros
- Inca renova el reconeixement internacional com a Tree City of the World per tercer any consecutiu; Conferència "Gastronomia conscient: innovar sense perdre les arrels", amb el xef Pepe Rodríguez
- El Govern inicia en el cementerio de Son Servera la primera actuación de excavaciones en Mallorca del V Plan de Fosas, una ubicada en un parterre y otra en el área de los nichos











































