AGENCIA MANACORNOTICIAS 30/08/2024 - 08:26:45 |
Si és possible essent cobertes de manera definitiva, però si és en detriment de la immediatesa, que es cobreixin immediatament de manera provisional. |
MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL POPULAR AL PLE ORDINARI DE SETEMBRE DE 2024 DE L'AJUNTAMENT DE MANACOR MOCIÓ PER A LA COBERTURA URGENT DE LES PLACES VACANTS DE LA POLICIA LOCAL DE MANACOR EXPOSICIÓ DE MOTIUS:
El municipi de Manacor és extens i consta de nombrosos nuclis poblacionals. A més, el volum d’aquesta població que resideix al camp és elevat. A tot el municipi s’hi ha de poder prestar el servei de seguretat a través del cos de la Policia Local de Manacor, en col·laboració amb la resta dels cossos estatals. Recentment s’ha fet públic als mitjans de comunicació el malestar d’alguns membres del cos de la Policia Local de Manacor per les seves condicions de treball, que repercuteixen en el servei que poden prestar i en la seva pròpia seguretat. L’organització interna del cos no és efectiva i requereix una remodelació. Tot això acaba afectant a la ciutadania.
La plantilla d’aquest cos està formada per 4 inspectors, 5 subinspectors, 13 oficials i 80 policies. Però, per la informació de que disposam, d’aquestes places en aquests moments es troben vacants 2 places de subinspector, 2 places de oficial i 1 plaça de policia. Que les dues 2 places de subinspector es trobaven recollides a l’oferta pública de col·locació que s’aprovà al Decret de Batlia núm. 2022/2861, de 30 de juny de 2022, publicat al BOIB núm. 109, de 18 d’agost de 2022. Aquestes places han de ser cobertes abans de tres anys des de la seva publicació, és a dir, falta menys d’un any.
Però al mateix temps que tenim places de treballadors sense cobrir, s’ha de prestar el servei amb uns recursos humans que no donen abastament, i al mateix temps es troben mal organitzats per aquest equip de govern. Per tant els membres de la Policia Local han de realitzar una gran quantitat hores extraordinàries. Des de juny de 2022 aquest Ajuntament ha abonat un total de 784.010,93 € en hores extraordinàries computables del personal. D’aquesta quantitat, 575.006,51 € corresponen a membres de la Policia Local. Això representa un 73,34 %. Des del passat mes de abril no es poden abonar hores extraordinàries al personal funcionari perquè l’equip de govern no ha aconseguit aprovar un pressupost pel 2024. Per tant en aquests moment s’estan acumulant hores extres pendents d’abonar al personal. El Conveni col·lectiu sobre les condicions del treballadors públics al servei de l’Ajuntament de Manacor, al seu article 25, diu:
“Les hores extraordinàries realitzades fora de la jornada normal de treball amb caràcter general, seran compensades econòmicament, amb el límit de 80 hores per any, sent però facultatiu del funcionari, dins aquest límit, elegir la forma de compensació...” S’exclou del límit anterior:
a) Les hores extraordinàries que venguin derivades o exigides per la necessitat de reparar sinistres o altres mals extraordinaris i urgents. b) Les hores extraordinàries derivades d’assistències de caràcter obligatori a altres organismes públics, jutjats, delegació govern, etc. c) Amb caràcter excepcional, quan es consideri que s’han de realitzar hores extraordinàries per dur a terme un servei extraordinari imposat, prèvia negociació amb la Mesa general negociadora.»
Per posar només alguns exemples, un treballador de l’Ajuntament realitzà els anys 2022, 2023 i des de gener a abril de 2024 un total de 238, 180 i 102 hores extraordinàries respectivament. Un altre treballador, en els mateixos períodes, 223, 139 i 106 hores extraordinàries. I un altre treballador, en els mateixos períodes, 336, 220 i 241 hores extraordinàries. El tres treballadors formen part de la plantilla de la Policia Local i entre el tres han percebut de gener de 2022 fins abril de 2024 la quantitat de 79.278,23€ en concepte de serveis extraordinaris.
D’aquestes dades resulta evident que la gestió del personal disponible i l’organització del cos de la Policia Local no han resultat efectius, a part de la irregular despesa econòmica generada. És una irresponsabilitat per part d’aquest equip de govern no haver pres en cap moment les mesures correctores per solucionar-ho.
Per tot això, el Grup Municipal Popular proposa al Ple l’aprovació dels següents,
ACORDS
1. Redactar, aprovar i publicar a la màxima brevetat possible les bases de les places laborals vacant del Cos de la Policia Local de Manacor, reduint al màxim el temps necessari per a que siguin cobertes aquestes places. Si és possible essent cobertes de manera definitiva, però si és en detriment de la immediatesa, que es cobreixin immediatament de manera provisional.
2. Racionalitzar la realització d’hores extraordinàries, reorganitzant el servei i cercant fórmules de col·laboració amb els cossos de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil a través de la Junta de Seguretat Ciutadana, sempre amb l’objectiu de millorar la seguretat en el municipi de Manacor.
- FITUR: Inca se promociona porque dispone de una ubicación privilegiada en el centro de Mallorca, siendo uno de los accesos principales a Lluc y la Serra de Tramuntana
- Felanitx és present a FITUR i dona a conèixer i fa valdre la seva tasca de recuperació del patrimoni
- La vigésima edición de TaPalma Mallorca-2025 se celebrará el 3 al 9 de noviembre en Palma
- El Consell de Mallorca inicia las obras de un nuevo carril entre la salida de So n Oms y el aeropuerto
- Activitat inclosa en el Programa de les Festes de Sant Antoni 2025
- Encuesta sobre jóvenes en Baleares: La mayoría todavía viven con sus progenitores (57 %); Abandono escolar el 15%; El 72 % no participa en ningún tipo de organización social
- El Ayuntamiento de Manacor impulsa la creación del Consejo Municipal de Cultura, será sometido a exposición pública para recoger aportaciones que enriquezcan el texto final
- CAEB: Baleares afronta una nueva temporada con el deber de “convertir el turismo en un aliado para revertir desequilibrios, impulsarlo de forma sostenible y buscando la excelencia”
- La Banda de Tambores de Porto Cristo busca alumnos/as para participar en su enseñanza e incorporación, mayores de 6 años, fecha límite 28 de enero, ensayos los jueves
- Manacor: La Fundació Trobada acull a persones que han estat condemnats a penes de Treballs en Beneficis de la Comunitat (TBC) a les quals realitza el pertinent seguiment i control