
AGENCIA MANACORNOTICIAS 04/10/2024 - 06:36:00 | ![]() ![]() |

![]() | Joan Benejam, cap de servei d’Urologia; Carlos Ruiz, metge adjunt del Servei de Cirurgia; Eva Rodríguez, del Servei d’Oncologia; Amparo Sapiña, metgessa adjunta del Servei de Digestiu, i Margalida Simonet |
Les VI Jornades del Pacient Ostomitzat ha reunit més de 200 pacients, familiars i professionals. Al llarg de tres dies s’han compartit experiències amb pacients actius i professionals sanitaris. «L’ostomia no és una malaltia, és una oportunitat de vida», explica Lucia Pereyra, organitzadora de les jornades.
Les VI Jornades del Pacient Ostomitzat, que s’han duit a terme del 30 de setembre al 2 d’octubre a la sala d’actes de l’Hospital de Manacor, han reunit més de dos-centes persones, entre pacients, familiars i professionals sanitaris. Amb el lema «Gaudeix de la vida, amb o sense bossa», es vol fer palès que l’ostomia no és una malaltia, sinó una oportunitat de vida.
A la inauguració, hi eren presents Concepción Zaforteza, subdirectora de Cures Assistencials, i Julia Troya, directora d’Infermeria de l’Hospital; ambdues destacaren la importància d’organitzar aquestes jornades, que enguany arriben a la sisena edició. Les jornades s’han fet coincidir amb el fet que el dia 5 d’octubre se celebra el Dia Mundial del Pacient Ostomitzat.
Durant les jornades, hi ha hagut xerrades amb les infermeres de la consulta d’ostomies i de cirurgia en què han participat pacients actius que han explicat la seva experiència des del moment de la intervenció quirúrgica. També hi han intervingut representants de l’equip coordinador de Pacient Actiu de les Illes Balears, la presidenta de la Federación de Asociaciones de Ostomizados de España (FAPOE) i la presidenta de l’Asociación de Enfermos de Crohn y Colitis Ulcerosa (ACCU Mallorca), a més de psicòlegs, sexòlegs, educadors socials i nutricionistes, entre d’altres professionals.
Entre les activitats més remarcables de les jornades, cal esmentar la taula rodona «Ostomies i esbarjo: segueix amb la vida social i activa», la presentació del Programa de Pacient Actiu i del decàleg del pacient ostomitzat, el taller nutricional «Cuinant per la salut», el taller «Sòl pèlvic: fisioteràpia del pacient ostomitzat» i, finalment, una taula rodona en què han participat els representants dels serveis mèdics següents: Joan Benejam, cap de servei d’Urologia; Carlos Ruiz, metge adjunt del Servei de Cirurgia; Eva Rodríguez, del Servei d’Oncologia; Amparo Sapiña, metgessa adjunta del Servei de Digestiu, i Margalida Simonet, infermera de la consulta d’ostomies.
El tancament de les jornades ha estat molt emotiu gràcies a la participació d’Eduard Gifre, cap del Servei de Cirurgia i alhora pacient ostomitzat. Gifre ha explicat la seva vivència i ha afirmat que «la ileostomia ha condicionat la meva vida, però no l’ha limitada. Els límits els decidesc jo». El subdirector d’Humanització, Atenció a l’Usuari i Formació, Gabriel Rojo, també ha volgut destacar la feina que es du a terme a l’Hospital de Manacor, que ha esdevingut un referent en els programes de Pacient Actiu.
Abans de finalitzar la jornada, s’han sortejat regals entre tots els assistents que han presentat imatges a la I Mostra de Fotos de Pacients Ostomitzats. Per altra banda, l’Hospital de Manacor ja compta amb un banys per a pacients ostomitzats, el qual està situat a la planta baixa al costat de la cafeteria de pacients.


- Detienen a una mujer en Manacor por haber sustraído joyas en un domicilio de Porto Cristo en el que trabajaba, relojes, pulseras, anillos y varias piezas de oro y plata de gran valor (11.000 €)
- Preguntas del PP al Pleno de Manacor: Inundaciones en Porto Cristo; Presupuesto Municipal de 2026; Tiempos en estos momentos de la concesión de licencias urbanísticas?
- Preguntas al Plenario de VOX Manacor: Reubicar aparcamientos de plaza Ramón Llull; Punto Verde de Porto Cristo, para cuando; Detalle de los trabajos de la desbrozadora en caminos
- Antoni Vidal Ferrando presenta al Teatre Principal de Santanyí el seu nou poemari, Entre dues fosques
- El presidente del Consell de Mallorca recibe a la comitiva del Dijous Bo de Inca
- A SUS 95 AÑOS CATALINA RIERA COSTA PARTICIPARA EN EL CTO BALEAR DE TIRO CON HONDA FEDERADO
- El PP de Inca activa su proceso de renovación con la mirada puesta en 2027
- L’Ajuntament de Manacor avança en les obres de la nova coberta amb plaques solars a Na Capellera. Adjudicat a la mercantil Melchor Mascaró té un cost total de 661.368 €
- Pleno Manacor lunes 10 de noviembre 19h: Facturas sin contrato; Prórroga extinción de incendios; Plan de Gestión Ética de Colonias Felinas; Pacto de hermanamiento con Girona; Mociones; Preguntas y ruegos
- Felanitx: L’Ajuntament autoritza al Consell de Mallorca la demolició de dues edificacions en ruïnes i sense valor patrimonial del Sindicat, té un cost de 7.500 euros























Sí
No

















