
AGENCIA MANACORNOTICIAS 19/11/2025 - 11:32:00 | ![]() ![]() |

![]() | Els correladors permeten determinar el punt exacte d'una fuita entre dues claus de pas o entre dos elements de la xarxa, com ara hidrants. A través de dos sensors –un micròfon |
L'Empresa de Serveis de Manacor incorpora nou equipament per detectar fuites i millorar l’eficiència de la xarxa d’aigua. Durant aquests dies, el personal de la SAM ha realitzat la formació necessària per fer un ús segur i òptim del nou equipament.
L’Empresa de Serveis del municipi de Manacor ha adquirit recentment diversos instruments tecnològics avançats per millorar la detecció i localització de fuites a la xarxa de subministrament d’aigua del nucli urbà. Amb aquesta inversió, el servei podrà identificar avaries imprevistes de manera més ràpida i eficient, reduint així la pèrdua d’aigua i reforçant la gestió sostenible dels recursos hídrics.
Entre el nou equipament incorporat hi ha geòfons, correladors i un cabalímetre ultrasònic. Els correladors permeten determinar el punt exacte d'una fuita entre dues claus de pas o entre dos elements de la xarxa, com ara hidrants. A través de dos sensors –un micròfon piezoelèctric i un hidròfon– que recullen el renou i l’envien per ràdio al correlador, aquest compara les senyals i calcula la distància on s’ubica l’avaria.
D’altra banda, els geòfons permeten escoltar en temps real el renou que produeix l’aigua quan es filtra, una eina essencial per acotar amb més precisió el lloc exacte de la fuita. Pel que fa al cabalímetre ultrasònic, aquest instrument permet mesurar el cabal de diverses canonades i detectar eventuals consums anòmals. També és útil per dimensionar bombes i millorar l’eficiència del sistema de distribució.
Durant aquests dies, el personal de la SAM ha realitzat la formació necessària per fer un ús segur i òptim del nou equipament. De fet, gràcies a les pràctiques realitzades durant aquest període formatiu, ja s’ha pogut detectar una avaria a la rotonda de Via Palma amb Via Majorica, concretament a la canonada que subministra aigua al polígon industrial i és per aquest motiu que s'ha advertit d'un tall d'aigua a la zona aquest dimecres de matí mentre es fa la reparació pertinent. Aquesta actuació s’emmarca en el compromís de l’Ajuntament de Manacor amb la modernització dels serveis municipals, la millora del rendiment de la xarxa i la preservació dels recursos hídrics del municipi.


- La “bendita locura” de un calendario que no da tregua
- VOX ACUSA AL PP DE BLOQUEAR LA CONSTRUCCIÓN DE VIVIENDA PROTEGIDA POR CÁLCULO ELECTORAL
- Rafa Nadal vuelve a jugar al tenis un año después de su último partido en la Copa Davis
- El PP insta a PSIB y Vox a poner condiciones “realistas” durante los próximos 15 días “si de verdad quieren negociar el techo de gasto”
- Registran una proposición de ley para la creación de la Universidad de Mallorca con Campus en las ciudades de Palma e Inca sin perjuicio de que pueda establecer en otros puntos de las Illes Balears
- CAEB acoge la Jornada ‘Reserva para Inversiones en Baleares’ de la mano de PwC, una figura que “permite ganar en competitividad y competir en igualdad de condiciones con las empresas de la Península”
- 23,1 millones de € a reforzar la orientación laboral de personas vulnerables en APROSCOM, Cáritas, Cruz Roja, Fundación Deixalles, Proyecto Hombre, Es Garrover, Estel de Llevant, Gira-sol, etcetc
- L’Ajuntament de Santanyí amplia la xarxa de clavegueram al carrer Costa dels Ètics de Cala Santanyí
- El PP de Mallorca destaca los presupuestos más expansivos de la historia, que consolidan el buen gobierno de Llorenç Galmés
- GREPELS-PIMEM incrementará su colaboración con la campaña sobre el cáncer de próstata para el “Movember” 2026
1
























Sí
No

















