
AGENCIA MANACORNOTICIAS 20/01/2026 - 11:35:20 | ![]() ![]() |

![]() | “Manacor mereix algú que hi pugui ser al 100%, i avui puc dir amb honestedat que, en aquest moment, jo no puc dedicar-li tot el temps que requereix”, ha afirmat, tot destacant que el pas al costat |
COMUNICAT: Carme Gomila anuncia la seva renúncia com a regidora de l’Ajuntament de Manacor. La delegada de Cohesió Social i Educació de l’Ajuntament de Manacor, Carme Gomila, ha anunciat aquest dimarts la seva renúncia com a regidora del consistori, que es farà efectiva a partir del proper mes de febrer. Gomila ha fet l’anunci en una compareixença pública en què ha estat acompanyada pel batle de Manacor, Miquel Oliver, mentre que els membres de l’equip de govern municipal han estat presents entre el públic.
La decisió respon al recent nomenament de Carme Gomila com a presidenta d’Esquerra Republicana a les Illes Balears, un càrrec que comporta una dedicació elevada i que, per responsabilitat, fa incompatible la seva continuïtat amb les tasques de gestió municipal a l’Ajuntament de Manacor. La renúncia es farà efectiva en el proper ple ordinari del consistori, previst per al dia 9 de febrer. El batle de Manacor, Miquel Oliver ha volgut reconèixer la feina feta per Gomila durant la seva etapa com a regidora, així com el seu compromís amb les polítiques de cohesió social i educació al municipi.
Una decisió presa amb "calma i responsabilitat". Durant la seva intervenció, Gomila ha explicat que es tracta d’“una decisió presa amb calma, amb responsabilitat i des de la coherència personal i política”, i ha remarcat que els nous càrrecs orgànics assumits els darrers mesos “comporten una dedicació que és difícil de compatibilitzar amb la gestió municipal tal com jo entenc que s’ha de fer: amb molta presència i intensitat”.
“Manacor mereix algú que hi pugui ser al 100%, i avui puc dir amb honestedat que, en aquest moment, jo no puc dedicar-li tot el temps que requereix”, ha afirmat, tot destacant que el pas al costat és “un exercici d’honestedat amb la ciutadania, amb l’equip de govern i amb mi mateixa”. La fins ara regidora ha volgut deixar clar que la decisió s’ha pres “des de la llibertat més absoluta” i que “no és una retirada, sinó un canvi d’etapa”, ja que el seu compromís polític amb Manacor “continua ben viu”.
Gomila també ha volgut transmetre un missatge de tranquil·litat pel que fa a la continuïtat de l’acció de govern, assegurant que “l’Ajuntament de Manacor té avui un govern fort, cohesionat i solvent” i que el seu relleu “no suposarà cap aturada en les polítiques que estan en marxa”.
En aquest sentit, ha destacat que queden projectes molt avançats, com el procés d’adquisició del Casal de Joves; les obres de les escoletes 0-3 de s’Illot i Portocristo; la licitació de la gestió de les escoletes municipals per garantir l’aplicació del nou conveni estatal; l’equiparació de les quotes del Conservatori de Manacor amb les de Palma, o la reorganització interna dels serveis socials municipals.
La regidora ha expressat també el seu agraïment al personal municipal, així com als seus companys i companyes de grup i d’equip de govern. “Sempre he entès el càrrec de regidora com un privilegi enorme, i precisament per això crec que s’ha d’exercir amb tota la dedicació i responsabilitat que mereix”, ha assenyalat. Finalment, Gomila ha recordat que fins que la renúncia es faci efectiva en el ple ordinari previst per al dia 9 de febrer, continuarà exercint les seves funcions “amb la mateixa responsabilitat i dedicació de sempre”, treballant en un traspàs ordenat de competències.
El batle agraeix la dedicació i el compromís. El batle de Manacor, Miquel Oliver, ha volgut reconèixer públicament la feina feta per Carme Gomila durant la seva etapa com a regidora, així com el seu compromís amb les polítiques de cohesió social i educació al municipi. “Vull donar les gràcies a na Carme Gomila per la dedicació, per l’actitud, per la valentia i per tota la feina que ha fet», ha dit el batle. Així mateix, ha explicat que es tracta d’una decisió parlada i treballada. «El projecte continua viu, queda un any i mig de mandat i ara tenim el repte de continuar les tasques i competències amb el nivell amb què les ha exercit ella». "Continuarem picant pedra perquè els reptes continuen igual de vius", ha conclòs Oliver.
Nou organigrama. Les properes setmanes es farà públic el nou organigrama de Govern amb què està fent feina l'equip de govern i que serà efectiu a partir de la presa de possessió d'Antònia Pujades, que rellevarà Gomila com a regidora al ple del proper mes de març.
Llista MÉS-ERC: Miquel Oliver, Paula Asegurado, Carme Gomila, Ferran Montero, Joana Maria Llull, Sebastià Llodrà, Mateu Marcé, Antònia Pujades, Paquita Hernández, Toni Duro, Francisca Contreras, Biel Font, Montse Amer, Moha Messaoudi, Sacry Larubia, Bel Maria Sureda, Manolo Oliver, Antoni Sureda, Maria Antònia Fonseca, Sebastià Grimalt, Maria Antònia Vadell, Neus Duran, Antoni León, Montserrat Nadal, Sebastiana Mascaró, Gonzalo Regusci i Maria del Mar Morales.


- El Hospital de Manacor desactivará la próxima semana el plan de contingencia para cubrir guardias del Servicio de Ginecología, contará con un refuerzo asistencial a partir de las 15 horas, que se sumará al de Urgencias
- Respuesta de la Federación de Estancias Turísticas Vacacionales (FETV) en relación con el artículo de Matías Vallés, "nos jugamos demasiado como para seguir reduciendo cuestiones complejas a consignas ideológicas"
- Denuncia Ciudadana: “En los últimos meses ha habido en las zonas rústicas del municipio de Manacor al menos 24 asaltos a viviendas en Fora Vila, el último hoy en Son Negre a las 11 y se han llevado las persianas de la casa”
- Nova cita de la DO Oli de Mallorca amb Madrid Fusion
- CCOO aconsegueix el suport de la comunitat educativa per frenar el Decret del Batxillerat d'Excel·lència
- El Consell de Mallorca promueve en Fitur las actividades deportivas de la institución que suponen un impacto de más de 7,3 millones anuales en la isla
- El consejero de Turismo continuará con las reuniones con el sector basadas en el diálogo y en el consenso
- La Setmana Alcover 2026, torna com cada gener a Manacor amb una programació àmplia i diversa que reivindica l’univers de les rondalles com un dels pilars fonamentals del llegat
- Declarado proyecto de especial interés estratégico autonómico las obras del CEIP Na Penyal de Son Servera, la intervención tiene un presupuesto de contratación previsto de 142.813 €
- VOX DENUNCIA LA EXPANSIÓN DEL CORRELLENGUA 2026
6































Sí
No




















