
AGENCIA MANACORNOTICIAS 05/02/2024 - 04:03:00 | ![]() ![]() |

![]() | d'hortalisses, de fruites, de dolços, de vins, etc. que sustenten les nostres receptes tradicionals i la cuina mallorquina, en un entorn d'experts i de professionals i que també atreu milers de visitants |
El Consell de Mallorca enalteix la identitat territorial dels productes locals i la gastronomia en la fira Horeca Mallorca que obre avui les portes. El Departament de Promoció Econòmica dona a conèixer el nou vídeo promocional per fomentar els productes de proximitat entre els professionals de la restauració i l'hostaleria.
El Consell de Mallorca enalteix la qualitat del producte local i la seva vinculació amb la cultura gastronòmica de l'illa en la fira Horeca Balears Mallorca que es celebra els dies 5, 6 i 7 en el Velòdrom Illes Balears, una cita destacada per a l'hostaleria i la restauració, dos sectors fonamentals per a l'economia de Mallorca.
«Mostrant el producte de Mallorca estam reconeixent la nostra identitat territorial, les nostres arrels, la nostra rica cultura gastronòmica, i posam en valor el treball que fan els nostres agricultors, ramaders, pescadors, artesans que, sens dubte, tenen un pes important en el teixit econòmic de l'illa.»
Així ho ha assenyalat el president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés durant la seva intervenció en l'acte d'inauguració de la VII edició d'una de les fires més rellevants que es celebren en el panorama nacional. En aquest sentit, el president ha remarcat que «el suport al producte de proximitat repercuteix directament en l'enfortiment de l'economia de Mallorca, en la qual el sistema agroalimentari local i la producció aporten un gran valor.»
Sobre aquest tema, Galmés ha indicat que la institució insular, a través de la Conselleria de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, col·laboren activament en aquesta fira, en la qual el producte de Mallorca té un protagonisme essencial, en un entorn de professionals que cerquen l'excel·lència, la qualitat i la sostenibilitat que promouen els productes quilòmetre 0, potenciant l'economia circular, per la vinculació estreta que existeix entre la collita o producció i el consumidor final.»
Vídeo promocional del producte de Mallorca. El Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, que lidera Pilar Amate, ha aprofitat la celebració d'Horeca a l'illa per presentar el seu nou vídeo promocional del producte de Mallorca que serà exhibit al llarg de tres dies de fira, en el qual es fa un recorregut per l'oferta variada de productes mallorquins i el treball que es fa de forma artesanal: olis, vins, mel, sobrassada, ensaïmada, ametlles, vidre bufat tradicional, entre d'altres.
«Aquest esdeveniment representa una gran oportunitat i un aparador excel·lent per promoure el nostre producte de proximitat, per reforçar el coneixement de l'excel·lent producció local d'hortalisses, de fruites, de dolços, de vins, etc. que sustenten les nostres receptes tradicionals i la cuina mallorquina, en un entorn d'experts i de professionals i que també atreu milers de visitants», ha afirmat Amate.
A més d'una àmplia oferta d'estands d'empreses del sector, estan programats cinc concursos culinaris i diversos homenatges, una cita que es traslladarà fins i tot a les illes d'Eivissa i de Menorca, entre finals de febrer i finals de març.
Les xifres avalen la rellevància d'Horeca Mallorca, una cita que en la passada edició va aconseguir reunir 16.000 visitants professionals i 500 marques en 5.000 metres quadrats d'exposició.


- Lo dice Aldeas Infantiles SOS: Más de 50.000 niños, niñas y adolescentes de las Islas Baleares crecen en riesgo de pobreza y exclusión social, supone el 25% de las personas menores de 18 años
- El Indio Enmascarado: Premios Sant Antoni Manacor 2026; Baches como piscinas; Alerta a la Policía Municipal; El Hospital comarcal se colapsa; La OCB local debe explicarse
- “III Campeonato de Ibiza de Tir amb Bassetja”
- Nace el 'I Concurs de cuina amb Sobrassada de Mallorca IGP' para impulsar la creatividad gastronómica de la isla
- VOX EN EL CONSELL, DESTACA EL PUNTO DE INFLEXIÓN DE LOS PRESUPUESTOS 2026, EL FIN DEL GASTO IDEOLÓGICO Y LA LUCHA CONTRA LA SATURACIÓN MIGRATORIA
- La Challenge Vuelta Mallorca Femenina 2026 confirma que la 1ª etapa que se disputará el sábado 24 de enero, terminará en la emblemática subida al Puig de Sant Salvador de Felanitx
- VOX Manacor critica al alcalde Miquel Oliver y al tripartito del Gobierno por burlarse de los vecinos gastando en propaganda separatista, por la exposición fotográfica 'Europa Fortaleza'
- El regidor de mobilitat, Bernat Grimalt, ha acompanyat avui als tècnics en una visita per preparar l'execució de les obres de millora i asfaltat de la carretera que uneix Son Servera amb Cala Millor
- El Consell de Mallorca constituye la primera Mesa de Coordinación de Prostitución para conocer la realidad de la isla
- Un llamamiento urgente a un abordaje equitativo y multidisciplinar
1


























Sí
No


















